سه رکن بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO): اقتدار، ارتباط، و اعتماد

فقط برای یک لحظه، زمانی را به خاطر بیاورید که اینترنت و موتورهای جستجو وجود نداشت.  اگر نیاز به اطلاعات داشتید چه می‌کردید؟ در بیشتر موارد، ما درخواست خودمان برای یک منبع جهت تأمین اطلاعات موردنیاز را آغاز می‌کردیم. مثلاً فرض کنید می‌خواستید تفاوت بین تئوری نسبت خاص و عام انیشتین را بدانید.

می‌توانستید از همسایه بغلی‌تان بپرسید، اما احتمالاً این کار را نمی‌کردید، مگر اینکه می‌دانستید همسایه شما یک فیزیکدان، یک معلم علوم، یا حداقل کسی است که در این زمینه مطالعه داشته است. اگر به یک دانشگاه در نزدیکی دسترسی داشتید، احتمالاً به دنبال یک استاد فیزیک می‌گشتید تا پاسخ سؤالتان را به دست آورید.
یا اینکه می‌توانستید به یک کتابخانه بروید و از کتابدار بخواهید بهترین کتاب درباره نسبیت را به شما پیشنهاد دهد. در هر یک از آن موارد، شما یک تصمیم‌گیری درباره اقتدار داشتید.
شما می‌دانید هرچقدر ارتباط منبع اطلاعات شما با دانش عمیق درباره فیزیک نزدیک‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که به یک جواب خوب برسید.  به عبارت دیگر: شما مقتدرترین پاسخ را می‌خواهید، که از مقتدرترین منبع بیاید. البته ما به بیش از اطلاعات نیاز داریم. گاهی اوقات به چیزهایی نیاز داریم!
مثلاً فرض کنید به دنبال یک ماشین ظرف‌شویی جدید هستید. قبل از وب، احتمالاً یک نسخه از گزارش‌های مصرف‌کننده را برمی‌داشتید. یا ممکن بود از دوستان یا همسایه‌هایتان بپرسید که از یک برند خاص راضی هستند یا خیر. برخلاف مثال فیزیک، در این مورد افرادی که می‌دانید درواقع می‌توانند منابع مقتدر خوبی باشند. به‌محض اینکه برای شما آشکار شد که صفحه جهانی وب مهم‌ترین مخزن دانش بشر می‌شود، علاوه بر اینکه منبع اولیه برای محصولات، سرویس‌ها، سرگرمی، و بسیاری چیزهای دیگر است، نیاز به موتورهای جستجو واضح شد.

موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا با منابع مقتدر برای سؤالات و نیازهایمان در ارتباط باشیم، چه یک وبلاگ استاد فیزیک باشد یا نقدهای ماشین ظرف‌شویی توسط کاربران واقعی. چند تلاش اولیه برای نمایه‌گذاری انسانی دسته‌بندی صفحات وب وجود داشت، اما طولی نکشید که روشن شود تلاش هیچ‌گاه به‌پای رشد وب نمی‌رسد.

موتورهای جستجوی جدید از الگوریتم‌های پیچیده برای یافتن، خواندن، و اطمینان از اهمیت صفحات وب استفاده می‌کنند . سپس می‌توانند آن صفحات را با درخواست‌های جستجویی که به دنبال اطلاعات محتوی آن هستند ارتباط دهند.
به‌عبارت‌دیگر، موتورهای جستجو سعی دارند تا مقتدرترین (و مرتبط‌ترین) منابع برای انطباق با درخواست را بیابند. برای هر درخواستی، معمولاً صفحات بسیاری وجود دارد که آن درخواست را به‌صورت بالقوه برآورده می‌کند. کاربران انتظار دارند که موتور جستجو نقش کتابدار با اطلاعات را داشته باشد و آن‌ها را به بهترین صفحات برای درخواستشان هدایت کند.

بنابراین این یک قضاوت درباره اقتدار نسبی برای موضوع درخواست همه صفحات ممکن است. پس موتورهای جستجو باید بتوانند آن ارتباط و اقتدار را در یک مقیاس بزرگ ارزیابی کنند.

اگر جایی احساس کردید توی کسب و کارتون به مشکل برخوردید و یا قراره تجارتی رو در اینترنت شروع کنید و نمیدونید باید چیکار کنید، یه تماس با من بگیرید. بهترین مشاوره آی تی رو بهتون میدم تا رشد کنید. با رشد شما من هم رشد می کنم و پیشرفت می کنم.

۱ comments On سه رکن بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO): اقتدار، ارتباط، و اعتماد

Leave a reply:

Your email address will not be published.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Site Footer

Sliding Sidebar

About Me

About Me

مشاوره آی تی
مشاوره مدیریت آی تی
مشاوره راه اندازی کسب و کار مبتنی بر وب
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره بهینه سازی وب سایت

Social Profiles

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرتضی پورمحمد می باشد و هرگونه کپی برداری بدون کسب مجوز، پیگرد قانونی خواهد داشت